David Vašíček - ALVA REAL s.r.o.

David Vašíček - ALVA REAL s.r.o.

K přírodě má blízko, proto chtěl řídit zoologickou zahradu. Osud jej však zavál do světa nemovitostí, kde vybudoval vlastní realitní kancelář, v níž zastává hned několik funkcí. Nejenže firmu vede, ale i stmeluje dílčí části do komplexního celku tak, aby byl klient vždy maximálně spokojen. Proto také zavedl několik "extra služeb", od nichž si slibuje ještě větší komfort pro klienty ALVA REAL s.r.o.

Jak se stalo, že jste se od svého vystudovaného oboru, kterým je ekonomie a personalistika, dostal k realitám?
Tento obor má docela blízko k realitám, ale až v pozici výběru pracovníků. Studium jsem absolvoval během mojí práce v realitách, kam jsem byl ihned po střední škole nasměrován tátou. Tento obor mu připadal zajímavý a na mě působil perspektivně. Mým velkým zájmem byla tehdy přírodověda, botanika, herpetologie. Chtěl jsem proto pracovat v ZOO a stát se jejím ředitelem. Alespoň část přání se mi podařilo splnit, ale v jiném oboru. 

Zavzpomínejte prosím na rozjezd realitní kanceláře. Co se Vám vybaví jako první?
První zkušenost byla s klientem, který chtěl přes naši kancelář uzavřít kupní smlouvu. Kupujícího měl zajištěného. V té době mi bylo 20 let a neměl jsem žádnou zkušenost s prodejem nemovitosti, ale chtěl jsem se učit. S klientem jsem se domluvil a smlouvu napsal sám s pomocí vzorů smluv. Vzpomínám si, jak jsem ležel v zákonech, studoval navazující předpisy a zjišťoval, jak se nemovitosti převádí na katastrálním úřadě. Bylo to pro mne velké dobrodružství. Klienta jsem uspokojil a nemovitost na kupujícího převedl. Pamatuji si, že ocenil moje přiznání a otevřenost s informací, že je to můj první případ. Klient mi důvěřoval a já jeho důvěru nezklamal. Vzal jsem si z tohoto příkladu ponaučení, které praktikuji a předávám dodnes všem, se kterými spolupracuji. Důležité je být otevřený a s klientem jednat o všem upřímně.

Čeho si ceníte na svém týmu a jak se projevuje Vaše pozice "stmelovače"?
Nejvíc si cením toho, že máme tým, který se nemění, klienti jsou s každým členem spokojeni a nemáme téměř žádné reklamace služeb. To je přesně to, co jsem si předsevzal, tzn. propojení dlouhodobé práce s individuálním přístupem při školení každého makléře či pracovníka. Je to sice velmi složité, ale výsledky se dostavují v podobě spokojených klientů. Moje pozice stmelovače tedy úzce souvisí s propojováním a návazností všech součástí týmu tak, aby každý dokázal uspokojit klienta bez chyb.

Na webových stránkách realitní kanceláře nabízíte, mimo jiné, i možnost virtuální prohlídky nemovitostí nebo letecké snímkování. Je o tyto služby zájem, a jakou výhodu v nich vidíte?
O virtuální prohlídky a letecké snímkování ze strany klientů velký zájem není. Osobně ale vidím  v těchto službách perspektivu a nabízím ji jako přidanou hodnotu, tzn. něco navíc pro klienta, který o to projeví zájem. Výhodou těchto služeb je kvalitnější prezentace nemovitosti, která může kupujícím ušetřit čas a prodávajícím usnadnit práci s případnou návštěvou zájemců, kteří si chtějí udělat představu o nemovitosti. Čím lépe je proto prezentována, tím rychleji nám poskytne zpětnou vazbu o prodejnosti této zakázky a úpravě správné ceny reality.

Plánujete tyto "extra služby" i dále rozšiřovat? Je k tomu ještě prostor?
Ano, plánujeme rozšiřovat služby "něco navíc" tak, abychom mohli klientům nabídnout vždy něco dalšího a hodnotnějšího, čím můžeme pomoci při prodeji nebo koupi. Hodnotu služeb posílíme a upevníme, když budou prodávajícími i kupujícími brány jako služby s pomocí a jistotou. Proto také plánujeme zabezpečit kupujícím, bezprostředně po prodeji, nečekanou událost, která by se mohla následně objevit. Klientům rovněž zajistíme opravy závad, které se po prodeji objeví. Chceme klientům poskytnout do ½ roku po prodeji asistenční služby a pomoc s řešením těchto událostí. To vše plánujeme ve spolupráci s pojišťovnou na naše náklady.

Jeden z Vašich koníčků je cestování po různých koutech světa. Přirostla Vám některá destinace k srdci?
O cestování mluvím velmi rád. Je to hlavní koníček, který mě dobíjí, inspiruje a uzdravuje. Mám rád cesty s baťohem do různých dálek světa. Nejvíc mi k srdci přirostla Střední Amerika, možná proto, že jsem tam byl nejčastěji. Chybí mi zde ještě dva státy k procestování. Z tohoto světadílu bych vyzdvihl nejšťastnější stát světa - Costa Rica, kde člověk vidí přírodu jak na dlani.

Souhlasíte s příslovím "Všude dobře, doma nejlépe."?
Kdybych věděl, jak krásné je mít dceru, začal bych s tím už dřív. Domů se budu vracet vždy, tam, kde jsme se všichni narodili, tam je přece doma a tvoří se tam rodina. Ta má mít pevný bod proto, aby se mohla vždy vrátit do bezpečí. I když se na cestách kolikrát cítím jako doma, tak místo narození všech členů rodiny je společné, a proto jej považuji za skutečný a jediný domov.

Hana Muchová