Vyplatí se investovat do českého hotelnictví?

2.6.2014 - Investoři, kteří hledají příležitosti, do nichž by vložili své peníze, se většinou pohybují v konzervativní oblasti nájemních domů, tzn. komerční, administrativní nebo polyfunkční budovy. Co hotely, vyplatí se do nich investovat?

Co se týká hotelnictví, je zajímavé, že se dnes v České republice odehrává ve většině případů se zahraničním kapitálem. "Hotel je jiný druh investice, ale v určitém ohledu může mít daleko lepší potenciál na daňových odpisech, větší možnosti na ovlivnění tržeb a návratnosti vložených finančních prostředků," říká Lukáš Heger, osobní makléř z I.E.T.Reality. Tyto příležitosti si dobře uvědomují velké nadnárodní investiční fondy či skupiny finančníků.

Praha se loni dostala z krize
Trh s pražskými hotely se dostal z krize. Vděčíme za to nejen zvýšenému zájmu turistů o hlavní město nebo zlepšujícímu se stavu české ekonomiky, ale i intervenci ČNB v posledním čtvrtletí roku 2013 a dalším investicím do standardu hotelů. Poradenská společnost Labartt Hospitality vytvořila průzkum, kterého se zúčastnilo 21 hotelů (kategorie: od 3 do 5*) s celkovým počtem 4 458 pokojů. Vyplynulo z něj, že průměrná obsazenost pokojů téměř dosáhla hodnot předkrizového období (tzn. roku 2007), v porovnání s rokem 2012 vzrostla o cca 1,5 %.

Vyhlídky pro rok 2014 vypadají rovněž pozitivně: "V letošním roce se dá očekávat vyšší obsazenost hotelů než v roce 2013, čímž by byla překonána průměrná obsazenost z předkrizových let," zhodnotil situaci Jan Ficek, výkonný ředitel Labartt Hospitality.

Regionální investiční příležitosti jsou podceňovány
Tuzemskému cestovnímu ruchu se daří, zákazníci jsou stále náročnější na místo svého pobytu. Čím dál více turistů se rozhoduje pro 4* hotely se širokou nabídkou služeb. Pro hosty je důležitá nejen lokalita, ale také vybavenost – např. wellness, golfové hřiště atd.

"Stále převládá obecný názor, že regiony neumí nabídnout komfortní ubytování s kvalitními službami. Opak je pravdou. Příkladem je 4* hotel Sladovna v Černé Hoře, cca 25 km od Brna, který je dnes nabídnut k prodeji. Nachází se v klidném prostředí, v turisticky i cyklisticky atraktivním Moravském krasu, ale také v blízkosti čtyř golfových hřišť. Jeho vybavení je špičkové pro individuální i kongresový cestovní ruch. Jeho dalšími bonusy jsou zážitkové wellness, pivní lázně, muzeum pivovarnictví i sousedství se známým a tradičním Pivovarem Černá Hora," uvádí Lukáš Heger z I.E.T.Reality.

Proč se takové nabídky objevují? Podle Hegera představuje nejčastější důvod přeskupování majetků, kdy majitelé mění svá portfolia nemovitostí.

Hana Muchová

Copyright © 2005-2024 EuroNet Media s.r.o. Desktop