Volnočasové aktivity v moderních projektech lákají více zákazníků

13.5.2014 - Hřiště na plážový volejbal, multikino, cvičební stroje nebo horolezecká stěna – úspěch developerských projektů už zdaleka nestojí pouze na bytech, stále větší podíl na prodejnosti mají inovativní nápady, které jdou vstříc přáním zákazníků. Trendem je nabídnout "něco víc."

Především mladé páry a rodiny s dětmi, které patří k nejsilnějším klientským skupinám developerů, možnosti volnočasových aktivit velmi oceňují. Nová cyklostezka, kurt na beach volejbal, minigolf a dvě dětská hřiště přilákaly mnoho nynějších rezidentů Kejřova Parku. V prostorech podzemních garáží je navíc k dispozici dvanáctimístné 3D kino s dětským koutkem a malým barem.

"Dětská hřiště už bere většina developerů jako standard. Tím ale aktivity v tomto směru končí. Investice takového typu do volnočasových aktivit, jaké byly realizovány v Kejřově Parku nebo které plánujeme v Nových Chabrech, jsou zatím mezi developery ojedinělé," míní Jan Kalaš, obchodní ředitel společnosti Star Group.

Nápady, které ve svých projektech může developer uskutečnit, mají své hranice – v počátečních investicích, ale především v těch udržovacích, které dlouhodobě přebírají klienti. Zatímco za plavecký bazén by měsíčně dopláceli stovky korun, provoz dětského hřiště nebo minigolfu je nestojí ani korunu.
 
"V Kejřově Parku se o sportoviště stará správcovská firma, která zde zajišťuje kompletní ostrahu. Na minimalizaci těchto nákladů bylo myšleno již při výstavbě, údržba tak nyní naše klienty prakticky nezatěžuje. Beachvolejbalové hřiště vyžaduje občasnou úpravu a čistění písku, dětské a golfové hřiště je naprosto bezúdržbové," popsal Jan Kalaš.

Podobné společné prostory pro všechny rezidenty chystá developer také v dalším svém projektu Nové Chabry. Po úspěchu v Kejřově Parku i zde vznikne nová cyklostezka pro cyklisty, bruslaře, ale i na pěší procházky. Podél cyklostezky developer umístí oddechové a sportovní zóny pro všechny generace, od dětských hřišť přes různé prolézačky až po cvičební stroje pro seniory. Místem odpočinku pak bude menší komerční centrum s obchůdky, restaurací a dalšími službami. Projekt, u kterého se podařilo nabídnout komfortní bydlení se sportovním vyžitím za nízkonákladovou cenu, byl ještě "na papíře" prodaný více než z poloviny.

Trend posledních let bude podle Jana Kalaše v budoucnu určitě ještě výraznější, a to především u větších projektů, v nichž se nadstandardní investice snáze rozpustí v nákladech. Naopak malé projekty do 100 bytů nemají šanci takové investice pokrýt, ačkoli pro developera takové zpestření znamená konkurenční výhodu a přispěje k budoucí spokojenosti klientů.

"Inovativní prvky využívají především nejmenší obyvatelé – děti, jejich maminky a tatínkové. Těžko můžete v projektu vybudovat deset tenisových kurtů nebo fotbalové hřiště, ale snažíme se přinášet podobná místa pro různé aktivity alespoň v menším měřítku. Takové možnosti pak využívají opravdu všechny generace," uzavřel Jan Kalaš.

Lucie Mazáčová

Copyright © 2005-2024 EuroNet Media s.r.o. Desktop