Sreality.cz zdražují inzerci. Realitní kanceláře to budou mít zase o něco těžší

Sreality.cz zdražují inzerci. Realitní kanceláře to budou mít zase o něco těžší

8.10.2013 - Podnikání v realitách se může na první pohled zdát jako jednoduchý způsob vydělávání peněz. Ovšem ne vždy tomu tak je. Realitní kanceláře hradí nemalé měsíční náklady, které jejich klienti nevidí. Výplaty zaměstnanců, úhrada nájemného kancelářských prostor, pohonné hmoty, mobilní operátoři, platby notářům, advokátům atd. Jednou z největších položek v seznamu nákladů bývá inzerce nemovitostí.

Kvalitní prezentace nemovitostí není zadarmo, a proto jsou v této oblasti realitní kanceláře velmi citlivé na jakékoliv zvyšování cen inzerce. Nejedná se jen o tištěné magazíny, od kterých v posledních letech mnoho realitních kanceláří zcela ustoupilo, ale také o realitní servery. Například ten největší v České republice, Sreality.cz, začal svým klientům rozesílat nový ceník platný od 1. 12. 2013.

Sreality byly prvním realitním serverem, který před několika lety zavedl platbu za inzerát a den. Právě tento poplatek se podle nového ceníku, který byl uveřejněn na stránkách Sreality.cz, od prosince letošního roku změní.

Malá realitní kancelář inzerující pouze jednu nemovitost nově zaplatí poplatek ve výši 60 Kč/den. Střední realitní kancelář inzerující 50 nemovitostí zaplatí za jednu zakázku v přepočtu 3,4 Kč/den a velké realitní kanceláře s 1 000 a více nemovitostmi uhradí podle nového ceníku za každou zakázku 1,5 Kč/den. Doposud hradili všichni jednotně 1 Kč/den.

Sreality.cz naopak upouští od fixního ročního paušálu ve výši 20 000 Kč/rok. I tak vychází roční inzerce v porovnání s aktuálním ceníkem dráž, jak ukazuje propočet, který naleznete ZDE.

K výraznému navýšení cen nedochází poprvé
Na jaře 2010 výrazně otřáslo českým realitním trhem plánované zdražení služeb největšího tuzemského realitního serveru. Nově měly realitní kanceláře platit za své nemovitosti na základě počtu zhlédnutí jednotlivých zakázek. Server Sreality.cz chtěl dle tiskové zprávy Asociace realitních kanceláří účtovat jednorázový poplatek za firemní zápis a následně platbu 0,5 Kč za každý proklik na detail inzerátu.

Přechod na platbu za proklik se nakonec nerealizoval. Mnoho realitních kanceláří se totiž začalo bouřit a hromadně rušit inzerci. Zavedení poplatku za firemní zápis se však uskutečnilo.

Na zvýšení cen reagovaly mnohé realitní kanceláře tak, že začaly uveřejňovat pouze vybrané nemovitosti a současně navázaly spolupráci i s jinými realitními servery. Tento postup lze předpokládat i nyní.

Lucie Mazáčová


*Veškeré propočty v tomto článku byly realizovány na základě porovnání ceníků uveřejněných na stránkách www.sreality.cz (ceník služeb). Všechny uvedené ceny neobsahují DPH.

odebírat zprávy