Proč je dobrá inzerce nemovitostí?

Proč je dobrá inzerce nemovitostí?

24.5.2011 - S prezentací nemovitostí je to stejné jako s propagací jakéhokoliv výrobku či služby. Čím více je vidět, tím větší je pravděpodobnost následného prodeje. Mnoho realitních profesionálů se v současné době nespoléhá pouze na jeden časopis či vývěsky na sídle kanceláře, ale čím dál častěji prezentují své nemovitosti také na mnoha realitních serverech. Jak přistupovat k efektivní prezentaci nemovitostí jsme se zeptali Jana Zachystala z realitní kanceláře RE/MAX Alfa

K čemu je dobré nemovitost inzerovat?
Jednoznačně za účelem sehnání klienta. Bez rozsáhlejší a cílené inzerce je v současné době, kdy nabídka výrazně převyšuje poptávku, šance na úspěšnou realizaci obchodu velmi malá.

Kolik inzerce nemovitosti stojí, pokud využiji služeb realitní kanceláře?
Inzerce nemovitosti by měla být vždy zahrnuta v provizi realitní kanceláře. Provize realitní kanceláře se (v Praze) obecně pohybuje mezi 3 a 5% z kupní ceny nemovitosti.  

Kolik stojí inzerce nemovitosti, pokud budu inzerovat na vlastní pěst?
Pokud by se jednalo pouze o zadání inzerátu na internetový server, v závislosti na typu serveru může být inzerát zdarma až po zhruba stovky korun. U plošné inzerce v časopisech a dalších nástrojů, jako třeba inzerce zacílená na konkrétní lokalitu, která je velmi produktivní, se již pohybujeme v řádech tisíců až desítek tisíc korun. U inzerce v dané lokalitě se navíc často podaří dosáhnout vyšší prodejní ceny.  

Jaké jsou výhody inzerce přes realitní kancelář?
Nejdůležitějším znakem každého dobrého makléře je, že by měl být schopen prodat nemovitost za vyšší cenu, než by dosáhl majitel sám. Dobrá realitní kancelář by také měla mít vlastní databázi poptávajících, kterým by se nemovitost dala nabídnout přímo.   

Co nesmí na inzerátu chybět?
Jednoznačně kvalitní, nejlépe profesionální fotky. Velmi důležitá je také technická specifikace nemovitosti, ve které se rozhodně vyplatí uvést i atributy, která by se klientům nemusely líbit, jako např. že nemovitost je v přízemí. Šetří se tak čas všech zúčastněných. 

Jakých nejčastějších chyb se lidé dopouštějí, když inzerují sami?
Většinou podceňují důležitost kvalitní fotodokumentace. Samozřejmě záleží i na typu nemovitosti – na pronájem garsonky za šest tisíc korun rozsáhlou a cílenou inzerci určitě potřebovat nebudete. Na druhou stranu u dražšího bytu nebo třeba luxusnější rezidence vám rozhodně řádková inzerce stačit nebude.

Jak dlouho by měl inzerát být na realitním serveru umístěn?
Obecně čím déle je inzerát na daném serveru, tím je vyšší šance, že se z něj stane klasický “ležák“ – všichni o něm vědí, ale nikdo jej nechce. Každá dobrá realitní kancelář by měla umět s internetovou inzercí pracovat tak, aby se tak nestalo.  

Lucie Mazáčová, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy