Informace o bydlení hledá většina na internetu

Informace o bydlení hledá většina na internetu

23.4.2011 - Internet se stal v současnosti hlavním informačním zdrojem, a to i v případě zájmu o nové bydlení. Mezi další zdroje se pak řadí kolegové a známí a teprve za nimi jsou specializované časopisy nebo realitní kanceláře. Zjistila to ve svém průzkumu společnost Finep.

Výsledky průzkumu zcela jasně hovoří o současných trendech při nákupu nového bytu. 82% zájemců o nové bydlení vyhledává potřebné informace na internetu. Z tohoto důvodu je pro nás správná prezentace našich projektů na webových stránkách klíčová,“ říká Michal Kocián, předseda představenstva Finep Holding, SE.
Velká část realitních společností však virtuální prezentaci stále podceňuje. Ta ale u zájemců hraje stále větší roli. “Když jsem nedávno hledala vhodnou nemovitost k bydlení, byla jsem překvapená jak neprofesionální fotografie, prezentace, nebo dokonce popisy s gramatickými chybami, jsem na různých webových stránkách našla. Takové nabídky jsem ale hned zvrhla a neměly u mě šanci. První dojem přece o nabízejícím něco vypovídá,“ uvádí své zkušenosti Magdalena Veselá z Prahy.   
Největší chybou je naprostá nepřipravenost nemovitostí k prodeji. Běžně se stává, že realitní makléř přijde, během několika málo minut udělá pár fotek a ty hned umístí nad internet. Přitom vůbec nepřemýšlí nad tím, jak bude nemovitost působit na potenciální kupce. Stejně tak v Česku stále chybí úcta ke kupujícím, což vidíme právě na fotografiích, které nemovitosti prezentují", řekla nedávno pro EuroNet Media Jitka Kobzová, jednatelka společnosti Home Staging s.r.o.

Známí poradí
Kromě internetu pak lidé při hledání bydlení využívají často rad svých známých a přátel, těch je dle průzkumu společnosti Finep 57%, tedy každý druhý. Dále 39 % využívá specializovaných časopisů a jen 38% lidí se obrací na realitní kanceláře.
Přestože při výběru nového bytu stále hraje nejdůležitější roli cena, zákazníci se zajímají i o další faktory, například o velikost obytného prostoru, dostupnost a atraktivitu lokality. Faktem však zůstává, že internet umožňuje všechny potřebné informace vyhledat ze všech zdrojů nejrychleji a také nejpohodlněji. Na druhou stranu - vše co je prezentováno ve virtuálním světě, nemusí být pravda v tom reálném. To se však lehce ukáže při samotné návštěvě nemovitosti.

Jitka Trnková, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy