Kvalitní prezentace nemovitostí se vyplatí

Kvalitní prezentace nemovitostí se vyplatí

23.3.2011 - Pořízení nemovitosti patří nepochybně k nejdůležitějším životním rozhodnutím každého z nás. Ať se nám to líbí nebo ne, tak je koupě domu, bytu či pozemku nejen o nabízené ceně, ale také o emocích, které mohou být velmi důležitou střelkou na vahách.

A právě emoční rozhodnutí není ani tak ovlivněno podrobným popisem nabízené nemovitosti, ale spíše kvalitou fotografií či zpracováním 3D prohlídky. Mnohdy ovšem můžeme v inzerci, jak tištěné tak i na internetu, vidět nespočet neprofesionálně nafocených snímků, které místo toho, aby zájemce získaly, tak je spíše ztrácí. Tuto skutečnost nehodnotí negativně pouze kupující, ale také profesionálové, kteří se kvalitní prezentací nemovitostí zabývají. „Největší chybou je naprostá nepřipravenost nemovitostí k prodeji. Běžně se stává, že realitní makléř přijde, během několika málo minut udělá pár fotek a ty hned umístí nad internet. Přitom vůbec nepřemýšlí nad tím, jak bude nemovitost působit na potenciální kupce. Stejně tak v Česku stále chybí úcta ke kupujícím, což vidíme právě na fotografiích, které nemovitosti prezentují", okomentovala situaci na českém realitním trhu Jitka Kobzová, jednatelka společnosti Home Staging s.r.o.

Velkým vypovídacím faktorem kvalitně prezentované nemovitosti nemusí být pouze fotografie, ale také virtuální 3D prohlídky, které si své místo na trhu stále hledají. Mnozí odborníci věří, že se v budoucnosti stanou 3D prohlídky nemovitostí stejným standardem jako jsou nyní fotografie či video záznamy.

"Potencionální kupci či zájemci o pronájem si mohou pomocí mapky a s přehledem jednotlivých bodů virtuálně projít nemovitost a získat tak představu o vnitřním uspořádání místností. Nemovitost můžou ukázat také známým. Rozhodování je tak více přizpůsobené realitě než z fotografií. Máme také potvrzeno, že virtuální prohlídka šetří čas klientů. Nemohu říci, že se taková nemovitost prodává lépe, ale jde spíše o kvalitnější způsob prezentace,“ uvádí k virtuálním prohlídkám David Vašíček z realitní kanceláře ALVA Real s.r.o.

A tak je možné, že si za pár let na virtuální prohlídky zvykneme stejně, jako jsme si zvykali na příchod internetu či mobilního telefonu. Postupné zvyšování rychlosti připojení k internetu, stejně jako masivní rozšíření notebooků a tabletů této technologii velmi nahrává.

Ukázky virtuálních prohlídek naleznete zde

Lucie Mazáčová, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy