Průzkum bydlení: Lidé chtějí dobrou dostupnost a blízko supermarket

Průzkum bydlení: Lidé chtějí dobrou dostupnost a blízko supermarket

22.11.2010 - Průzkum realizovaný Proximity Prague pro společnost Finep ukázal, že zájemci o bydlení kladou stále větší důraz na dostupnost a atraktivitu lokality. Mezi nejzákladnější požadavky patří dobrá dopravní dostupnost a občanská vybavenost. 

Velikost bytu hrála ještě před pár lety při nákupu bydlení jednu z největších rolí. Teď se zákazníci zajímají i o další parametry. Mezi ně patří hlavně dopravní dostupnost, zeleň či nabídka služeb. „Pokud denně musíte dojíždět autem, ať už do práce, obchodu nebo s dětmi do školy, brzy zjistíte, že nejste pánem svého času, ale stáváte se řidičem na plný úvazek. Stále více se setkáváme s klienty, kteří se vrací z okrajových částí Prahy zpátky do města. Zjistili, že v satelitech nemají dostatek zájmových aktivit a možnost volby škol,“ říká Michal Kocián, předseda představenstva společnosti Finep holding, SE.

Z průzkumu vyplynulo, že 94 % dotázaných preferuje dobrou dostupnost zastávky MHD. Dalším kritériem je blízkost obchodu či supermarketu (88%) a rodiče pak zajímá blízkost školy a školky (71%).
Mezi další kritéria, která lidé při volbě místa svého bydlení zvažují, je dostupnost kvalitního dětského hřiště a možnost občerstvení v restauraci. Každého druhého zajímá, jestli je v lokalitě sportovní areál nebo fitness centrum. „Podle zpětných průzkumů víme, že klienti u našich projektů oceňují právě bezprostřední blízkost MHD, zelené plochy a v místě doplňkové služby jako je obchod s potravinami, restaurace nebo lékárna,“ dodává Kocián.

Veškerá data vycházejí z průzkumu, který pro společnost Finep realizovala společnost Proximity Prague. V průzkumu odpovídalo 518 respondentů, kteří ve čtyřech nejbližších letech plánují koupi vlastní nemovitosti.

Jitka Trnková, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy