Školení realitních makléřů: vzdělávat konkureci?

Školení realitních makléřů: vzdělávat konkureci?

31.7.2010 - Pro většinu lidí je prodej nemovitosti jedním z největších životních kroků. Nejde totiž v mnoha případech pouze o prodeje bytů, či rodinných domů, ale také o prodej tisíců domovů plných vzpomínek. Nejčastější otázkou budoucích prodávajících bývá úvaha, zdali prodat nemovitost za účasti realitní kanceláře nebo se bez jejich služeb obejít.

Jelikož se ve většině případů jedná o prodeje realit v hodnotě statisíců či dokonce milionů, tak se jeví jako logičtější využití služeb realitní kanceláře. Ale je tato cesta zárukou, že vše proběhne v pořádku? Budou poskytované služby, míra odborných znalostí a diskrétnost na takové úrovni jakou očekáváme? Možná právě odhodlání realitních odborníků směřující ke zlepšení kvality samotných realitních makléřů vede k otázce, zdali realizovat odborná školení, semináře či vzdělávací kurzy i pro vlastní konkurenci. Školení pořádané vzdělávacími společnostmi není těžké na realitním trhu najít. Ovšem školení, která jsou realizována přímo majiteli realitních společností pro makléře konkurenčních kanceláří již tolik není.

Cestou vzdělávání nejen svých realitních makléřů, ale i makléřů dalších realitních kanceláří se rozhodl jít i Tomáš Matras, jednatel realitní společnosti Matras & Matras, která působí na českém realitním trhu již 19 let.   

Co vás vedlo k myšlence školit makléře z konkurenčních RK?
Našim cílem je zlepšení celkového obrazu a zvuku realitní činnosti a poslání realitního makléře v očích veřejnosti. Víme, že realitní obchod je právě o lidech, kteří v něm pracují a o jejich přístupu.

Proč přicházíte s tímto projektem v době, kdy na tom realitní trh není, alespoň dle porovnání s lety 2002 -2007, nejlépe?
Právě proto, že realitní trh na tom není nejlépe a minimálně dalších 5-7 let nebude. Je tady místo pro pomoc kolegům, kteří vidí svoji práci jako poslání, tak jako my. A tím umožnit očištění kreditu a oddělení nekvalitních služeb z trhu. Realitní obor je velmi složitá a komplexní činnost a právě krize je ten okamžik, který by měl být výhrou pro zákazníky.

Budete se zaměřovat čistě na nábor a prodej nemovitostí nebo i na další činnosti spojené s realitní činností, např. marketing, právo atd.?
Náš seminář je koncipován tak, aby provedl činností komplexně, protože bez návazností by byl vytržen z reality a praxe, na které je právě založen.

Na trhu je mnoho školících společností zaměřených na trh s nemovitostmi, proč by měli realitní makléři zamířit k vám?
Nejsme školící agentura, i přesto poskytujeme našim lidem maximální podporu ve vzdělávání, vycházíme maximálně z praxe a současných potřeb našich klientů. Sám se touto činností zabývám 14 let a spolupracuji i s VUT v Brně.

Vyškolení úspěšných makléřů je dlouhodobý proces, plánujete i několika stupňovou akademii?
Ano plánujeme dlouhodobější spolupráci na školeních se specializací na určitou danou problematiku a zavádění nových trendů, jejichž se snažíme být nositeli. Věříme, že jediná správná cesta je ta, která dokáže přispět jak kolegům z dalších společností, tak i všem klientům a tím všem pomoci a posunout je dál.

Lucie Mazáčová, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy