Ekonomická recese – meziroční nárůst prodejů nemovitostí až o 23%

Ekonomická  recese – meziroční nárůst prodejů nemovitostí až o 23%

28.7.2009 – Ekonomická recese nemusí vždy znamenat jen pomyslné utahování opasků a zavírání poboček. Důkazem toho je realitní společnost M&M reality, která dokázala navýšit počet prodaných nemovitostí v době, ve které majitelé mnohých realitních kanceláří uvažovali o skončení činnosti. Aktuálně vám přinášíme rozhovor s Miroslavem Jonášem, obchodním ředitelem společnosti, která se ekonomické recese nezalekla a otočila ji ve výhodu.

Jak hodnotíte první pololetí roku 2009 z vašeho pohledu?
“Za naší společnost velice pozitivně. Počet prodejů oproti shodnému období roku 2008 nám vzrostl o 23%, přičemž nám oproti zmiňovanému období přibylo 10 poboček, což značí, že je tu skutečně nárůst prodejů. Vzhledem k poklesu cen nemovitostí došlo pochopitelně k poklesu marží, ovšem to jsme vyřešili zpřísněním kontroly nákladů, omezením či zrušením neefektivních výdajů. Díky tomu jsme v zimě restrukturalizovali společnost, ušetřili jsme výrazné množství finančních prostředků, které používáme nyní na výkupy a krátkodobé půjčky.“

Co podle vás nejvíce uškodilo trhu s nemovitostmi v České republice?
“Trh obecně již dlouhá léta poškozují malé, tzv. garážové, realitky, které mají nekvalitní servis, žádné zázemí a nejsou schopni poskytnout žádný servis jako velké sítě. Na podzim loňského roku samozřejmě uškodila celosvětová hospodářská krize, která však dle mého názoru na jaře tohoto roku již odezněla.“

Co byste doporučili lidem, kteří aktuálně zvažují koupi nemovitosti?
„Spíše bych jim řekl, že už se rozmysleli pozdě. Pokud chtějí koupit nemovitost za účelem spekulace, nejnižší ceny byly v dubnu a květnu letošního roku – mluvím z osobní zkušenosti. Zájemcům o koupi vlastního bydlení bych doporučil, aby se obrátili na velkého a silného partnera, který je úspěšně provede úskalím realitního businessu a zajistí, že se na nic nezapomene.“

Lucie Mazáčová, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy