Realitní franšízy expandují i v době ekonomické recese

Realitní franšízy expandují i v době ekonomické recese

18.6.2009 - Přestože je světová ekonomika v recesi, realitním franšízovým řetězcům jako ERA Reality, RE/MAX, nebo Century 21 se daří na českém trhu expandovat.

V červnu letošního roku se o další kancelář rozšířila síť ERA Reality. Novou partnerskou kanceláří se stala pražská realitní kancelář Agentura Quick Service s provozovnou v Italské ulici. Stala se tak sedmou pražskou realitní kanceláří sítě ERA Reality, která má v České republice již celkem 27 partnerských kanceláří a velikostí se tak řadí hned za RE/MAX. Velký úspěch zaznamenala také nejmladší franšízová síť v České republice, společnost CENTURY 21, která získala pod svá křídla druhou největší pražskou realitní kancelář Reality 21.

Princip podnikání franšízových řetězcích totiž stojí na know-how, které již prošlo mnohými zatěžkávacími zkouškami v obdobích uplynulých hospodářských recesí a na schopnosti se těmito zkouškami obohatit a posílit.

Současná hospodářská krize je pro franšízové realitní sítě spíše výzvou a příležitostí k získání většího podílu na trhu. Realitní franšízy předávají svým realitním kancelářím moderní technologie, propracované marketingové metody, komplexní školení a motivační trénink pro makléře zaměřené na vysokou úroveň poskytovaných služeb. Zároveň svým kancelářím poskytují konzultace a aktuální informace o všech změnách a novinkách na trhu. Být součástí sítě znamená pro realitní kanceláře větší sílu, značnou úsporu v nákladech a především skvělé zázemí pro poskytování velice kvalitních služeb. Navíc v dobách hospodářských krizí, jako je ta současná, z celkového množství kanceláří, které krizi úspěšně překonají, převažuje podíl právě těch, které jsou součástí franšízových řetězců. Dvě třetiny subjektů, které začínají podnikat bez podpory franšízového partnera, se po třech letech neudrží na trhu, zatímco cca 80% subjektů začleněných do franšízy zůstává na trhu i po třech letech svého působení.

Kvalitní služby společně s určitou „přidanou“ hodnotou jsou přesně to, co v dnešní době zákazníci požadují daleko více než dříve. V uplynulých letech, kdy se nemovitosti prodávali téměř sami, museli zákazníci mnohdy „prosit“ o pozornost realitních kanceláří, zatímco dnes se situace obrátila a krize do jisté míry působí jako síto, které zbaví zrna od plev. Zákazníci si čím dál více rozmýšlejí, komu svoji nemovitost svěří, hledají pevné zázemí a jistotu, že se transakce, tedy prodej jejich nemovitosti, skutečně zrealizuje. Právě tuto jistotu jim zavedené realitní franšízové řetězce mohou dát.

Lucie Mazáčová, EuroNet Media s.r.o.

odebírat zprávy