Obchodní centra rozšiřují svou nabídku o kvalitní gastronomii a zdravý životní styl

Obchodní centra rozšiřují svou nabídku o kvalitní gastronomii a zdravý životní styl

5.8.2014 - V poslední době jsou maloobchodní prostory v nákupních centrech atraktivní nejen pro rychlá občerstvení nebo kavárny, ale také pro provozy nabízející kvalitní potraviny typu zdravé výživy, čerstvých potravin, fresh barů a restaurací prezentující se moderním a zajímavým interiérem. Tento segment zhruba před 3 lety zabíral 3 - 7 % z plochy českých obchodních center, poslední údaje z roku 2013 uvádějí už 10 – 15 % a podíl dál roste.

"Jde o zřetelné doložení trendu zájmu o zdravý životní styl, kvalitu potravin a stravování jako takovou. Zájem o jídlo a vše kolem gastra vidíme všude kolem nás," řekla Stanislava Trubačová, Head of Retail v DTZ. Podle Lenky Šindelářové, vedoucí oddělení Research & Consulting v DTZ, je kladen význam nejen na skladbu a nabídku gastronomických zařízení, ale v neposlední řadě také na design jídelních zón a jednotlivých restaurací.

V oblasti gastronomie v obchodních centrech je současným směrem zvětšení plochy, rozšíření nájemců a především rozmanitost a kvalita nabízeného sortimentu.

Máme více obchodů než Londýn, Paříž nebo Mnichov. Přesto vznikají další obchodní centra
Saturace metropolí Londýn, Paříž či Mnichov nepřesahuje 400 m² na 1 000 obyvatel, což je i přes vyšší kupní sílu obyvatel těchto měst výrazně méně než v Liberci (1 440 m²), Olomouci (1 400 m²) nebo v Praze (723 m²). V počtu maloobchodních ploch v nákupních centrech přitom vede se svými téměř 785 000 m² Praha.

V letošním roce se otevřela čtyři nová obchodní centra: Galerie Teplice, Centrum Pivovar v Děčíně, Obchodní centrum Lužiny a nákupní pasáž ve Florentinu v Praze. Navíc se čeká na otevření dalších dvou, a to Quadrio v Praze a Frýda ve Frýdku-Místku. V roce 2015 se plánuje vznik dalších asi 70 000 m² maloobchodních ploch.

Kromě výstavby nových obchodních center dochází také k investování do těch stávajících. Cílem je modernizace a originalita, přesnější positioning, zkvalitnění prostředí i nájemního mixu, technologií či designu. V rámci remodelingu je kladen důraz také na již zmíněnou gastronomii. Do roku 2015 se podle Lenky Šindelářové z DTZ ocitne mnoho nákupních center na konci životního cyklu, proto je pro ně zmíněný redevelopment nebo remodeling nezbytný.

Markéta Szarowská
Zdroj foto: SMC Development a.s.

odebírat zprávy