Třicátníci v Česku jsou zodpovědní a investují nejvíce do bydlení

Třicátníci v Česku jsou zodpovědní a investují nejvíce do bydlení

15.11.2012 - Generace českých třicátníků je na rozdíl od předchozí generace sebevědomější, buduje často závratnou kariéru a nebojí se investic. Za tu nejlepší považuje bydlení.

Výzkum generace třicátníků, který trval více než rok a který se zaměřoval na životní i finanční návyky, provedla UniCredit Bank. Průzkum detailně popisuje život lidí, kteří se sice narodili před rokem 1989, ale vyrůstali již ve světě, který nabízel neomezené možnosti. Jsou sebevědomější, bohatší, mnozí z nich budují závratnou kariéru, mnozí z nich jsou budoucí milionáři. Zároveň jsou schopni užívat si života. Tím se velmi liší od všech předchozích generací třicátníků.

Nájemní bydlení mění za vlastní
Řídit svoje finance prostřednictvím telefonu či internetu považují dnešní třicátníci za samozřejmost. Pokud musí do banky osobně, obvykle si předem domluví schůzku, málokdy čekají ve frontě. Nikdy nekývnou na první nabídku a nedělají ukvapená rozhodnutí. Úspory pro své děti ukládají na spořicí účty a životní pojistku zvolí, pokud uvěří, že pojistka skutečně ochrání jejich rodinu v případě pojistné události.
Nebojí se ani investic do akcií či podílových fondů – umí si o nich najít dostatek informací, od bankéře očekávají kvalifikovaný doplňující komentář. Nejvíce prostředků ale investují do bydlení. "Generace 30+ postupně mění nájemní bydlení za vlastní. Pokud nemají naspořeno, berou si hypotéku, protože to považují za investici do svého bydlení. Více než 7 % se však nikdy nechce zadlužit (v Praze dokonce 12 %)," říká Giovanni Guidi, ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank.

Generace 30+ vyráží na nákupy ve většině případů s platební kartou než s hotovostí, možnost platit kartou od obchodníků automaticky očekává, přinejmenším ve městech. "Tito lidé rádi nakupují rychle a jednoduše, hlídají si kvalitu i cenu. Nekoupí draze jen kvůli značce, ale k osvědčené značce jsou loajální," popsal Jan Chvojka, ředitel marketingu a komunikace UniCredit Bank. Třicátníci také více investují do svého zdraví, souhlasí s možností připlatit si za nadstandardní péči, nové síly se snaží načerpat s pomocí sportu a cestování.

Jitka Vrbová

odebírat zprávy