Virtuální prohlídku nemovitosti lze spojit s virtuálním homestagingem

Virtuální prohlídku nemovitosti lze spojit s virtuálním homestagingem

27.9.2022 - Nabízet nemovitost bez virtuální prohlídky je zbytečné plýtvání časem prodávajícího a kupujícího. To, co v posledních dvou letech během pandemie vzniklo takřka z nutnosti, se dnes stává vyhledávaným marketingovým nástrojem, který dokáže lépe prezentovat jakoukoli nemovitost. Dokonce i tak, že vypadá podstatně lépe než ve skutečnosti.

Nabízet nemovitost bez virtuální prohlídky je zbytečné plýtvání časem prodávajícího a kupujícího. To, co v posledních dvou letech během pandemie vzniklo takřka z nutnosti, se dnes stává vyhledávaným marketingovým nástrojem, který dokáže lépe prezentovat jakoukoli nemovitost. Dokonce i tak, že vypadá podstatně lépe než ve skutečnosti.

Pro developery nezbytnost, u prodávajících výhoda
Zvláště developerské společnosti si oblíbily formu virtuální prezentace bytů, ale i kanceláří či obchodů, jak vyplynulo z průzkumu ČTK mezi developery. Klient si dokáže mnohem lépe představit možnosti, které nabízený prostor skýtá, než když mu prodejce předloží pouhé plánky, nebo několik fotografií s vizualizací. Přitom virtuální prohlídku může potenciální zákazník absolvovat z vlastního domova nebo u některých developerů v jejich virtuálním centru s použitím 3D brýlí. Může procházet bytem, kancelářemi, prohlížet si nemovitost z venku, a naopak okolí z okna nemovitosti. Profesionálně zpracovaná virtuální prohlídka dokonce umožňuje měnit denní dobu, takže zájemce vidí, kdy do kterého pokoje svítí slunce a jak je byt přirozeně osvětlený.

Bydlíte v bytě, který prodáváte? Virtuální homestaging pomůže
S rozvojem a dostupností vizualizačních softwarů přicházejí realitní kanceláře k prodávajícím s nabídkou virtuálního homestagingu, jehož cílem je umožnit zájemci pohled na opravenou a zařízenou nemovitost, odprezentovat možnosti prodávaného prostoru a motivovat jej k fyzické prohlídce. Tato forma prezentace nemovitosti může být více než výhodná.

Fyzické prohlídky v zabydleném bytě zaberou spoustu času, nemluvě o stálém úklidu osobních věcí, aby byt vypadal co nejlépe. Je pochopitelné, že každá rodina má své zvyklosti, svá pravidla. Ne vždy je čerstvě vymalováno, a sedací souprava už také není nejnovější. A když se chcete stěhovat, přece nebudete měnit koberce… Navíc, boty z předsíně uklidíte, ale před každou prohlídkou uklízet spoustu drobností a osobních věcí je náročné. Ovšem pokud se bude byt nabízet včetně virtuálního homestagingu, do skutečného bytu se pak dostane jen pár opravdu vážných zájemců. Přitom tato forma prezentace zájemci ukáže potenciál celého prostoru.

Způsobů, jak toho dosáhnout, je několik. Nejjednodušší je fotomontáž. Ta je ale vhodná spíše pro prázdné nemovitosti. V těchto případech by se sice mohl využít klasický homestaging na místě, ale tím virtuální šetří čas. Postupuje se tak, že se nemovitost vyfotografuje, a to jak celek, tak jednotlivé místnosti, a samozřejmě pečlivě zaměří. Do prostor potom počítačový odborník vsadí virtuální nábytek. Ale může také interiér v různých koutech osvětlit, místo spadaného listí v zahradě ozelenit plochu trávníkem, nebo třeba v horské chalupě navodit zimní atmosféru.  

Pokud je nemovitost zabydlená, nevyklizená, či je její stav před rekonstrukcí, nabízí se zpracování kompletní vizualizace. Ze zaměřeného prostoru grafici vytvoří kompletní 3D model, dodají materiály i osvětlení a vytvoří počítačově návrhy interiérů. A potenciální zájemce vidí nemovitost tak, jak by mohla v budoucnu vypadat.

Přitom na rozdíl od reálného homestagingu, kdy je nezbytné, aby dekoratéři pracovali přímo v nemovitosti, stačí pořídit plánek a vše vyfotografovat. Po pořízení fotografií pak odborníci vše dokončí ve svém studiu a neruší soukromí prodávajícího.

Poté, co zájemce zhlédne nemovitost formou virtuální prohlídky, mnohem lépe se rozhodne, zda ji chce fyzicky vidět, nebo zda hledá něco jiného. A navíc si potenciální kupující dokáže mnohem lépe představit možné budoucí využití, což může přispět k tomu, že bude respektovat nabízenou cenu nemovitosti.

Virtuální homestaging nemusí sloužit jen pro prodej nemovitosti. Jeho prostřednictvím je možné vizualizovat jakýkoliv prostor do toho nejmenšího detailu. Proto může být vhodný například i tehdy, pokud se chystáte na rekonstrukci své nemovitosti.

Zaujalo vás téma? Doporučujeme:

Homestaging se vyplatí i v zimních měsícíchHomestaging se vyplatí i v zimních měsících







Prodáváte nemovitost? Využijte home staging!Prodáváte nemovitost? Využijte home staging!







Prezentace nemovitostí v Česku? Často velmi neprofesionálníPrezentace nemovitostí v Česku? Často velmi neprofesionální







Uklizená nemovitost se prodává lépe a za vyšší cenuUklizená nemovitost se prodává lépe a za vyšší cenu







Proč bývá lepší využít služeb realitního makléře?Proč bývá lepší využít služeb realitního makléře?





 

Jindra Svitáková

odebírat zprávy