Jak správně prezentovat nemovitost k prodeji?

Jak správně prezentovat nemovitost k prodeji?

4.5.2015 - Prodej nemovitosti je často pro dosavadního majitele velkou událostí. Samozřejmě má zájem utržit co největší možnou sumu za svůj nabízený majetek. Ačkoliv vidina zisku z pozemku, bytu či domu může být lákavá, její skutečnou hodnotu může ovlivnit prezentace dané nemovitosti. Pokud prodejcem není zrovna realitní makléř, který by měl znát veškeré postupy při prodeji, je vhodné vyhledat na pomoc realitní kancelář. Tím ale prodejce nepřevádí zodpovědnost za veškerou prezentaci na třetí osobu a sám musí učinit kroky, které jeho nemovitost ukáží v tom nejlepším světle.

Stanovit prodejní cenu
Ačkoliv má prodejce subjektivní názor na hodnotu své nemovitosti, měl by věnovat čas zkoumáním konkurenčních nabídek v jeho okolí. Nadhodnocení prodávané reality je častým problémem. Nejvíce potencionálních zájemců shlédne nabídku v prvních týdnech, a když pro ně cena není zajímavá, později se k ní už nevrátí.

Vybrat způsob inzerce
Pokud si prodejce myslí, že vyšším počtem inzerátů se zvyšuje i procento úspěšného prodeje, tak je na omylu. Ideální je oslovit jednu seriózní realitní kancelář a jejím prostřednictvím nemovitost inzerovat. Není horší variantou, než když se na jednom realitním serveru objeví nemovitost vícekrát. Navíc vzhledem k různým provizím realitních kanceláří se může lišit i cenově. Se samotnou prezentací v podobě inzerátu pak pomůže vybraný realitní makléř.

Připravit nemovitost k návštěvě kupce
Vždy platí, že první dojem je nejdůležitější. Prezentace nabízené nemovitosti při osobní schůzce je už z velké části na prodejci. Například pokud nechá byt v neuklizeném stavu, v zájemci to nezanechá pozitivní dojem. Daná nemovitost má jistě svou hodnotu, ale je vhodné ji ukázat v tom nejlepším světle. Někdy je výhodné investovat i do menší rekonstrukce. Prodejce by si měl také uvědomit, že serióznost realitního obchodu podpoří i vhodnou prezentací sebe samotného. Měl by být vždy příjemný a vhodně upravený.

Většina lidí prodává nemovitost jen párkrát za život. Tudíž nemá odkud čerpat zkušenosti. Nápomocná by jim měla být vhodně zvolená realitní kancelář, která pomůže s prodejem i tou nejlepší možnou prezentací jejich nemovitosti.

Lenka Doležalová

odebírat zprávy