Obchodní centra v ČR: Olomouc a Liberec vedou na plné čáře!

20.1.2015 - Obchodní i nákupní centra získávají u zákazníků na oblibě nejen díky tomu, že se v nich nachází spektrum obchodů, díky čemuž mají možnost nakoupit vše potřebné v jednom objektu, ale i pro rozličné možnosti zábavy (př. kino, doprovodný program, dětské hry a soutěže). Velkého zájmu investorů se těší města Liberec a Olomouc.

Kvůli vysoké hustotě obchodních center a nákupních parků v České republice omezili developeři další výstavbu. To se projevilo na ročním přírůstku roku 2014, kdy v tuzemsku vzniklo přes 85 tisíc metrů čtverečních moderních obchodních ploch. Dle analýzy společnosti DTZ se jedná o nejslabší rok od konce devadesátých let. Paradoxně by měl být rok 2015 o poznání optimističtější, neboť je očekávána nová výstavba na úrovni cca 114 tisíc čtverečních metrů.

V současné době připadá na tisíc Čechů 318 metrů čtverečních maloobchodních ploch. V Olomouci nebo Liberci je však na tisíc zdejších obyvatel téměř 1500 čtverečních metrů obchodních center a nákupních parků.

Aby Liberec nebyl před Olomoucí, vzniká místo pily centrum nákupu
Ke stávajícím olomouckým obchodním centrům - OC HANÁ, Olympia, Galerie Moritz, Olomouc CITY a Galerie Šantovka – se přiřadí během letošního roku další, a to Nákupní park Bělidla. 

Je možné, že právě podtitul článku vystihuje záměr investorů, který na ploše 24 000 metrů čtverečních buduje zmíněný Nákupní park Bělidla, jehož realizace proběhne ve dvou etapách. V areálu bývalých dřevařských závodů postupně roste objekt, jehož součástí mají být instituce a prodejny jako např. lékárna, hypermarket, banka, kavárna, restaurace, textil.

Na projekt byla užita dotace z Evropské unie ve výši 45 milionů korun, zbývající náklady (cca 160 milionů) jsou předmětem investice společnosti Moravoinvest CZ. Podobu nákupního parku navrhl ateliér Knesl + Kynčl, jenž připravoval i nový územní plán města Olomouce.

Hana Muchová

Copyright © 2005-2024 EuroNet Media s.r.o. Desktop