Lukáš Heger – I.E.T. reality s.r.o.

Lukáš Heger – I.E.T. reality s.r.o.

Lukáš Heger začínal pracovat jako makléř v Rakousku. Díky zkušenostem, které nasbíral v zahraničí, dnes inovuje český realitní trh. Jaké kroky podniká v rozvoji I.E.T. Reality, jak motivuje a vede své makléře? Nejen na to jsme se ptali během rozhovoru, který vám teď přinášíme. 

Co vás přivedlo do světa realit?
Můj osobní kariérní začátek byl v Rakousku, kde jsem se dostal do kontaktu s firmou, která se zabývala realitní činností a financemi. V té jsem začal jako mladík pracovat. Po jednom roce mě jako úspěšného makléře roku a jediného česky hovořícího vyslali do České republiky. Zde jsem založil společnost I.E.T. Reality, v té době s vlastním podílem 20 %. Po dvou letech jsem odkoupil všechny podíly na společnosti a začal firmu řídit sám.

Vzpomenete si na svůj první obchod s nemovitostí?
Vzpomínám si naprosto přesně, když jsem do firmy I.E.T. Immobilien v Rakousku nastoupil. Mým prvním úkolem bylo obvolat asi osm set čísel od volajících zájemců o byty v obci Guntramsdorf, které zbyly po velké inzertní kampani. Po cca dvou týdnech volání jsem zorganizoval prohlídku, kde jsem prodal první byt. V České republice jsem jako první nemovitost prodal historický objekt.

Základní myšlenku I.E.T. Reality tvoří zcela nový přístup ke klientům. V čem se odlišujete od konkurence?
Každá realitní kancelář nebo společnost má v zásadě stejnou náplň práce a úkol - zajistit pro své poptávající klienty dostatek nabídek nemovitostí a pro majitele zase tyto klienty. Celou práci obklopují faktory, které se u realitních firem liší. Tyto činitele považuji za podstatné, protože odlišují jednu firmu od druhé. Některé realitní kanceláře jsou potom lepší, jiné horší. Těmito faktory mám na mysli přístup ke klientovi, péči o klienta, profesní a odborné vědomosti makléře, racionální přístup k cenám nemovitostí, právní servis, odborné poradenství a mnoho dalšího. Domnívám se, že novým přístupem naší společnosti je zcela jiný přístup ke klientům, než který nyní praktikuje většina konkurence. Ten, kdo si nestačil všimnout, že se svět realit změnil, za svými soky zaostává. Zlaté realitní doby skončily a začala konečně práce, na kterou jsem byl zvyklý ze zahraničí. Realitní makléř musí pro klienta pracovat, až za práci si zaslouží odměnu. Dnes jsou bohužel realitní makléři stále naučeni vysedávat a čekat na obchod u telefonu. Efektivnější by spíše bylo, kdyby pro klienta pracovali z vlastní iniciativy a profesionálně poskytovali své služby. Naši realitní makléři jsou mnou vedeni právě k práci, ne k pouhému vyčkávání na lehce nabyté peníze náhodným obchodem. To je základní rozdíl mezi některou konkurencí a naší společností.

Na webových stránkách společnosti uvádíte, že plánujete další rozšíření svých služeb společně s větším pokrytím území ČR. Prozradíte nám, na co se mohou klienti těšit, případně kde se s I.E.T. Reality v budoucnu ještě setkají?
Naše společnost udělala několik zásadních rozhodnutí pro velmi propracovaný systém, jak v dnešní době zajistit poskytování kvalitní služby. Každý klient chce vždy obchod uzavřít rychle a za co nejlepších finančních podmínek. Dále chce plný a bezpečný servis, který k realitnímu obchodu náleží. Proto jsme pro naše klienty udělali spoustu změn. Věřím, že budou velmi přínosné. Naše společnost přešla začátkem tohoto roku na nový realitní software, který nám pomůže lépe tvořit databázi nabídek a poptávek. Tento program bude v nejbližších dnech propojen s nejmodernějšími technologiemi telefonní ústředny, díky čemuž bude každý volající v tomto programu zaznamenán. Tím dojde i ke kontrole naší firmy, jak se klientovi makléř věnuje. Jedná se o automaticky tvořenou databázi s možností kontroly kvality poskytovaných služeb naší firmy. Tento systém bude navíc generovat i statistiky volajících, což bude podstatný údaj, abychom věděli, kde můžeme efektivně prezentovat a nabízet nemovitosti našich klientů. Další změnou bude spuštění prodeje prostřednictvím elektronických aukcí. Zde bude mít klient možnost, i mimo běžnou nabídku své nemovitosti, nabídnout svůj majetek zájemcům přes internet. Cíl je prodat objekt za co nejlepších tržních podmínek. To vše bude umocněno dalším rozvojem služeb v oblasti veřejných dobrovolných dražeb nemovitostí nebo prostřednictvím elektronické dražby. Dále budujeme možnosti poskytování služeb prodeje pro insolvenční správce, státní instituce nebo i pro velké soukromé firmy. Náš cíl představuje využití obchodních zkušeností z běžné makléřské činnosti prodeje či pronájmu nemovitostí formou inzerce, prohlídek a zkušených makléřů. To vše chceme zkombinovat s dražbami a aukcemi. Veškeré tyto faktory následně propojíme pomocí IT technologií. Mít makléře, který je schopen nemovitost nabídnout klientům z databáze, vědět, kde inzerovat a mít možnost dražby či aukce u jedné firmy, je pro klienta nesrovnatelná výhoda.

Jaká máte stanovena vstupní kritéria pro uchazeče, kteří projeví zájem o práci ve vaší realitní kanceláři?
Každý uchazeč o pozici realitního obchodníka musí mít praxi v jakémkoli obchodním oboru. Dále kromě základního kritéria, tzn. středoškolského vzdělání, požadujeme, aby se podrobil vstupnímu testu a prošel základním odborným školením. Tyto semináře provádíme na odborné úrovni prostřednictvím externích firem nebo Asociace realitních kanceláří ČR. Rád dám šanci každému, kdo má chuť pracovat a dále se v oboru rozvíjet. Již několikrát jsem se setkal s makléři, kteří se u nás ucházeli o pozici a byli z konkurenčních kanceláří. Důvody jsou různé, většinou však hledají buď větší a stabilnější společnost nebo přicházejí z frančízové sítě, kde postrádali rodinného ducha firmy. I.E.T. Reality považuji za stabilní společnost, která novým makléřům přináší nezkažené jméno, důstojné prostředí, osobní přístup a profesionální rozvoj osobnosti. To vše můžeme nabídnout.

Velmi diskutované téma posledních několika měsíců je nový občanský zákoník (NOZ). Co si o něm myslíte?
Co na to říci. Vyjádřím se jen k oblasti realit a zprostředkovatelské činnosti. Když jsem se zúčastnil prvního školení na NOZ, myslel jsem si, že zákonodárce nikdy nic nekupoval nebo nic nevlastnil. Mohu pouze vyjmenovat pojmy, které nepotřebují žádný můj osobní komentář. Jsou jimi např. koupě na zkoušku, právo lepšího kupce a další. Nikdo se příliš nezabýval novým zněním, když do občanského zákoníku opsal většinu ustanovení zprostředkovatelské činnosti ze zákona obchodního. U nájmu a dalších ustanovení je opět vidět, že české soudy a právní systém budou mít spoustu nové práce. Věřím, že NOZ obsahuje mnoho dobrého, ale je mi upřímně líto, že se tyto zákony nikdy nediskutují s odbornou veřejností. Přirovnal bych to k tomu, jako bych nyní já začal psát kuchařku pro zdravou výživu.

Hana Muchová